Scan Zen

Scan Zen

"- Elnézést, hogyan juthatok el innen a zeneakadémiára? - Gyakorlással. Sok-sok gyakorlással!"

2017. június 20. - Padre Gamma

Próbáld ki az uras, vagy nyugger-módszert vezetés közben!


A módszer a következő:
1.)   - Egy jól ismert útvonalon, ami lehet akár a napi munkábajárás útvonala is, taposd ki a járműved belét, miközben mérd az időt! A visszaúton ezt ismételd meg!
2.)   - Ugyanezen az útvonalon haladj végig a járműved gyengéd kíméletével, óvatosan adagolva a gyorsulást, maximálisan betartva a közlekedési szabályokat, előzékenyen, esetleg adott helyzetben segítve a többi autóst. És szigorúan mérve az időt!
3.)   - Ha kisebb távon (10-20 Km) történik a mérés, a méréseket még néhányszor ismételjük meg!

Vonjuk le a konzekvenciákat!

- A gyors változatnál többször tehetetlenség kínoz bennünket, mert közlekedő társaink akadályoznak minket vánszorgásukkal. Az a buzi is mit villog, nem volt az még olyan közel, nem ér rá kiengedni?
Esetleges rendőri jelenlét is feszélyezhet minket, kamera esetén pici fizetési felszólítás is becsúszhat könnyen. Mindenképpen eszünk egy kis stresszt.

- Az uras változatnál, - amellett, hogy járművünknek megadjuk a veterán kor elérésének esélyét - 10-ből 4-szer megköszöni valaki, hogy segítettük őt, 10-ből 2-szer nem hiszi el, hogy azért villogunk, hogy ő mennyen már el végre a búsba.., a rendőrök akár sorfalat is állhatnak mellettünk stopperórával, mi mégis boldog nyugalomban haladunk célunk felé.
Nem hogy stresszt nem kajálunk, de még egy-egy köszönöm miatt a saját vállunkat is veregethetjük büszkén.

Amennyi időt nyerünk sietségünkkel rengeteg stressz árán az aznapi "harcunkban", annyival lesz rövidebb az életünk.
Mert a stressz könyörtelen gyilkos.

Próbáld meg összeadni, Te mennyi idővel vagy előrébb?

A sietségből kilépni egyáltalán nem könnyű, sőt nehéz, embert próbáló feladat. Néha sok-sok év rutinját kell tudatosan elfolytani, percenként figyelmeztetni magunkat: - nem sietek, hová, miért sietnék?
Én vagyok a nagymenő, aki nagyon fontos, nagyon siet? Csak egy csicska vagyok, ha valaki siettet!

Röviden: az úr magának osztja, ráér nyugisan menni, a csicskást meg pattogtatják, ezért siet.

Nem sietek, csak az én verdám sokkal jobb, menőbb?
Erre vannak a versenypályák, ahonnan az esélytelen amatőrök kiszorulnak a közútra...


Jobb, ha az amatőr versenyzők dobják össze a traffipaxok árát, a rendőreink bérét, mi csak urasan vigyázzunk rájuk, hagy termeljenek szépen azért a megnyert, illetve kivívott napi 17 másodpercükért!


Saját tapasztalat:
Kétezres évek eleje, fele ekkora forgalom, rendszeres 340 Km-es út személyautóval, maximum főutakon.

Shell V-power, üres autó, kellő rutin, padlógáz: 5 óra 25 perc. Visszaút: 5 óra 18 perc!
Hopp, itt még beférek, négy kerék egyszerre visít a kanyarban, 9,8-as fogyasztás, utána 9 óra alvás,mert egy kicsit fárasztó 5 órán át centizni hanyattgázon.

Urasban: megérkezés után egy ebéd, kávé, és séta a belvárosban (Pécs), estére enyhe fáradtság, 95 ólommentesből 5,6-os fogyasztás, és 5 óra 40 perc volt az út. 5 óra 40 perc!!!

Lehet matekozni, mi éri meg, és mi nem.

Persze tudom, nem könnyű. Én minden nap autóba ülök, és minden nap többször figyelmeztetnem kell magam: - Nem sietek sehova!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://scanzen.blog.hu/api/trackback/id/tr5512608117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2017.06.20. 20:24:15

van itt pár tévhit, ami oszlatásra érdemes.
1. az öreguras vezetés kikészíti az autót, főleg az újakat. tehát ha tényleg veteránkorú autót akarsz belőle nevelni, akkor nem vezeted öregurasan.
2. az alacsony fordulaton hajtás, mivel csökkenti az olajnyomást és növeli a hengerfalra ható erőket, így a főtengely-csapágyakat is kikészíti, meg a hengert is.
3. a lassú gyorsítás több üzemanyagot fogyaszt, mint a határozott, de rövidebb ideig tartó gyorsítás.

nekem az egyik helyre, ahol melózom, a következő két verzió adódik:
1. a kilométerben rövidebb: nagyjából 40 kilométer, városokon belül, fekvőrendőrökkel, 30-as körzetekkel, stb. 50 perc. vérnyomás az égben a gyalogosok miatt.
2. kilométerben hosszabb, kicsit rosszabb úton szabályosan 35 perc, olyan stílusban, amit te emlegetsz: 22 perc. a fogyasztás valószínűleg jobb, mert nem toporgok városi forgalomban. tök nyugi, békés útviszonyok.

tanulság: a kérdés helyesen megfogalmazva: van-e élet a halál előtt?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.06.20. 20:42:58

Én mindig azon gondolkodom, hogy amikor a rám tapadt, követési távolságot nem tartó versenyző, egy arasznyi helyen, esetleg záróvonalon átvágódva, majdnem meggyilkolva a környéken közlekedőket, megelőz, elhúz, majd a következő parasztnál lelassít és én utolérem a nyugodt 90-es tempómmal, belenézve a tükörbe nem gondolkodik el, hogy hova siet, minek siet, ha nem halad?

Chariot33 2017.06.20. 21:07:09

Legutóbb vasárnap du. baleset (+a mogyoródi verseny vége) és 25 km-es dugó volt az M3-on Pest felé. Letértünk a "sima" 3-asra és nem hittünk a GPS-nek, aki visszaterelt volna, hanem bejöttünk Gödöllőn át az M0 körgyűrűn át Óbudáig. Az eredetileg jelzett érkezéshez képest 15 percet "késtünk", 60+ km távolságon. Idegeskedés, araszolás nélkül. Mwgérte IMHO. :)

]{udarauszkasz 2017.06.20. 21:24:49

En az uras,es az agressziv kozotti feluton nyomom. Megyek mindenhol 100al,110el (errefele ennyi a megengedett kozuton,palyan 130,140) de azt a 100at nyomom neki, barmikor. Fole akkor szoktam menni,ha a mazsolat meg biztonsagosan meg akarom elozni a kanyar elott. Foleg a Becs kornyekieknek maniaja a folyamatos,lakott teruleten kivul-belul stabil 70. Az en uzemanyagommal,en idommel,nameg az idegeimmel jatszik,hat letolom a fenebe. Ne kelljen mar egy nyugdijas torok bacsi hatuljat kisergetni 30 kmeken keresztul. Autopalya ugyanez. Kamionnal elozni tilos miatt a kamionok osszetorlodnak km hosszan.(na aki az elozni tilost is kitalalta az autopalyan,az se szazas...) Erre beesik a bacsika / roman treleres stb.a belsobe, es a 75el halado 2kmes kamionsort vegigtolja 78-85 kozotti tempoval ugy fel ora alatt kb. De csak ha uriemberkent beengedem. De nem engedem be, se ot,se a masik 15 mazsolat hazaig,ha kiurul a belso sav, szuttyoghetnek kedvukre,en addigra a felesegemmel vacsorazom. Nyugodtan,stressz nelkul,annak orulve,hogy nem ejfelkor esek be az agyba.

Lord_M_ 2017.06.20. 21:56:06

Hmmm...

200 km amit pest és majdnem pécsig meg kell tegyek.
Ebből 140 az autópályán.. épp a múltkor számoltam, ha 130al megyek, akkor egy óra 4 perc, ha 145tel akkor 57 perc...
Szóval mindössze 7 perc miatt nem ér annyit a plusz üzemanyag, se a para a trafipaxokkal... pláne ha 160ra nézem, akkor kb 12 perc a spórolás... ugyanakkor tuti lesznek akik megfognak, tehát az átlag nem lesz 160...

a maradék hatvanon meg szintén lehetne kb 8 percet fogni... de negyed óra (ha nem a haldokló akárkihez rohan az ember) akkor nem oszt nem szoroz. Annyit nem ér... és akkor kimaradnak a "mennyé máá" jellegű hajhullatások is.
Meg a rendőrök csekkjei is.

15-20 perc egy majd két órás úton nem igazán ér meg +3 litert meg egy egy ideges fékezést, meg mérgelődést

]{udarauszkasz 2017.06.20. 22:28:24

@Lord_M_: de azert te se kisergetned a kalapos bacsit stabil 70el 35 kmen keresztul... mar csak azert sem, mert az 5.6.sebesseg eleg messze van meg onnan,3.ban,4.ben pedig mar jopar literrel tobbe kerul a hazaut. Nekem (kamionos leven ki tudom szamolni) +masfel literbe kerult Magyarorszagrol a visszaut Ausztriaba,kb.65km. Az auto fogyasztasmeroje is ezt adta ki. Vagyis a mazsolak tobb,mint masfel eurot huztak ki a zsebembol. Nem a masfel euro idegesit,hanem az,hogy masnap 4kor keltem,es a masfel euro fejeben meg aludhattam is 3/4 oraval kevesebbet,mert nem maradt ra ido. Jo lenne,ha a sok onzo setakocsikazo rajonne,hogy van,aki azert siet,mert surgos,es nem azert,mert szeret Mika Hakkinent jatszani az uton.

2017.06.20. 22:38:36

Alapvetően egyetértek a bejegyzéssel, leszámítva, hogy a nyugger módszer sokszor szerfelett idegesítő. De hajlok arra, hogy a városban, ahol lámpától-lámpáig közlekedünk, még az is jobb, mint a saját idegsejtjeinket pusztítani folyamatosan.

Etniez 2017.06.20. 23:14:04

Én már kimértem. Londonban az eszetlen vezetés kb. 10-20% idő nyereséget jelent maximum. Ezért nyugisan megyek, ilyen kis nyereségért nem érdemes semmit kockáztatni.

Etniez 2017.06.20. 23:16:21

@]{udarauszkasz: Ha nem lenne a kamionoknak előzni tilos, akkor a kamionos mögött mennél, ahogy előzi a többi kamiont +2 km/h-val. Na, attól kapnál idegbajt.

user_man 2017.06.21. 03:37:18

Igaz is meg nem is. Én anno (30 éves jogsi A. B. C) úgy tanultam hogy lehetőség szerint minél hamarabb fel kell venni a forgalom ritmusát, ne akadályozzam a többi autóst mert szabálytalan, és veszélyes is. Érthetően kell vezetni, úgy hogy egyértelműek legyenek a szándékaim. Külföldön számtalanszor találkozom országúton hosszú egyenesekben 60 nal "száguldó" , enyhe kanyarokban 40re lassító nyugis "ráérő" autósokkal... Utánnuk meg 15 autós (meg teherautó) konvoj és egyenként próbálják megelőzni... Hosszabb autópályás utazásnál meg órákat is jelenthet hogy 130 al megyek vagy 180-200 al (németország, plusz olyan autó aminek 180 az utazója és éjszaka, nem BMW). Nincs azzal gond ha valaki biztonságosan akar, szeretne közlekedni (úgy hívják hogy defenzív vezetés=előre látó vezetés ) , de nem szabad elfeledkezni arról hogy nem csak egyedül ő van a világban hanem más autósok is. Ha nem tudja, ha nem képes felvenni a tempót (mert fél, mert sok az autó) , akkor ne is vezessen, ha pedig neki úgy kényelmes vezetni (mert 90nel lehet de jó az a nyugis 70 mert akkor csak pont 5 litert eszik, ha meg is van a 90 de 5 km alatt ) hogy közben másokat akadályoz akkor a ne lepödjön meg azon ha valaki türelmetlen mögötte, és veszélyes (pont nem biztonságos) is mert mindenki előzni fogja! Mondom ez úgy hogy utálom ha rám másznak (baleset veszélyes) , vagy rám villognak, én sem szoktam soha, nem is nagyon volt rá szükségem eddig.. Még annyi, ha mindenki olyan nagyon nagyon nyugisan közlekedne akkor bedugulna az ország, pesten ha nem tudja a forgalom ritmusát (nem padlógáz) felvenni akkor lecsúszik a zöldhullámról, és megint csak akadályozza a többi autóst, mert kerülgetik, baleset veszélyes...és az index, (ez személyes harcom is) jelzem a kanyarodási szándékomat, ha sávot szeretnék váltani, nem akkor mikor tekerem a kormányt és véletlenül beleakad az ujjam az index karba. Sávváltáskor kérés hogy igen, oda be, abba a sávba szeretnék átmenni, kérem hogy beengedjenek. Én be is engedem ha kéri, ha indexel, de könyörtelen vagyok azokkal akik pl autópályán nem használnak indexet, istennek se akarom megérteni mit akar (mert sokan úgy vezetnek mint ha bicikli lenne alattuk, jobbra, balra néz és közben arra is huzza a kormányt, van erről néhány csodás videóm ) , na akkor van villogás meg duda.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.21. 03:45:50

Magyarországnyi méretű távokon a legnagyobb f@$$ág rohanni.Ha megy az ember ezerötszáz kilométert, na ott már lehet értelme.Oké, nem kell furgonok meg lovaskocsik mögött menni 30 kilométereket, az ilyeneket lenyomja az ember.De azért nem ezekből áll a forgalom.Vagy ha igen, akkor megyek máskor, máshol...

user_man 2017.06.21. 04:05:50

Másik lecke az hogy okosok tudják, nem a fordulat hanem a nyomaték öli a motort. Alapjárat körüli fordulat, kopottabb motornál alacsonyabb olajnyomás, a hajtókar alatt az olajfilm megszűnik és hajtókar csapágy felverődik, mostani dízeleknél ha új a motor és tuti az olajnyomás akkor is káros a "nagyon kimélő üzemmód" mert eleve lassabban melegnek be, kell valami terhelés hogy bemelegedjenek, hideg motor jobban kopik, füstöl, részecske szűrő hamarabb "elfogy", motorolaj hamarabb elhasználódik, jobban kokszosodik a beömlöknél! EGR szelep meg drága dolog... Dinamikus vezetés kevésbé (újra, nem padlo gáz!) öli meg a motort mint a nagyon nyugis.

Grgabácsi 2017.06.21. 07:51:53

@Bambano: Nekem még van az autómban olajnyomásmérő, ami 3 bárig van skálázva. 1500-as fordulatnál már simán felütközik üzemmeleg motornál.

has 2017.06.21. 08:28:35

Azt a 4,2 literes üzemanyag megtakarítást számold már ki újra. Vagy közben vettél egy kisebb autót?

2017.06.21. 08:30:50

érdekes...én 20 percet spórolok 20 km-en ha 90 helyett 130-al megyek. mert mire beérek az első lámpához, az útba eső 3 kereszteződésnél már megelőzök kb 25 autót(nem ténylegesen, hanem azért mert mindhárom elágazóhoz kb 1 percel hamarabb érek, emiatt a kereszteződésekbe előbb érek ennyi autónál. ezek összegződnek mire a városba érek a lámpához, ahol kb 7-8 autó megy át egy zöldön.

Nazareus 2017.06.21. 08:48:11

Na, azért nem mindegy, hogy 1 óra alatt ér el az ember Zamárdiig Peströl 130-al, vagy 30 perc alatt 220-al... ;-)

Venesz 2017.06.21. 09:10:42

Októberben vettem egy új autót, amin már tempomat is van.
Tavasszal végre kiszabadulhattam Pestről, és Pécsre mentem úgy, hogy a pályán belőttem 100-as tempóra, hatodik fokozatban. Ez nekem(!) felettébb kényelmes tempó, külső sávban haladva Pécsig öt autót előztem meg, engem meg legalább kétszázan. És amikor Pécsen leparkoltam, a fogyasztásmérő műszer (ennél az autónál pontos) kereken 5 literes fogyasztást mutatott. Nem fogom kipróbálni a vadorzós változatot (végig 130-140), mert az már nem az én stílusom, de meg vagyok győződve, hogy legalább egy litert nyertem 100 km-en. Na most nem az a 7-800 forint a lényeg, hanem a biztonság, a kényelem, a stressz kerülése. A megspórolt benzin árát meg útközben valahol elkávézom......

_B_ 2017.06.21. 09:11:40

Igen, nagyon igaz az írás. Többeknek próbáltam már elmagyarázni, de ugye aki azt sem tudja mit jelent az átlag, meg az idő, azzal mit kezdjek? :)
Egyébként nem kell feltétlen komótosan gyorsítani, egyszerűen ha látod, hogy vannak előtted, vagy meg kell állni, vagy váltott a lámpa, akkor nem kell a gázon feküdni, hogy utána fékezhess egy jóízűt

@Nazareus: Ezt maximum hajnal 2-kor tudod megtenni!
Amúgy mindig fékezgetsz, és az átlagsebességed rohadtul nem lesz olyan jó!
Az utazás átlagsebességét úgy számolod, hogy megtett távolság / kaputól-kapuig idő!
Attól hogy te néhány km-t 220-al tettél meg a 120-ból, az átlagon baromira nem fog látszani.

_B_ 2017.06.21. 09:14:59

@KUNTYI: Időutazó barátom :DDDD

Duplaxiii 2017.06.21. 09:40:14

Jól van! Mondjuk az kiderült, hogy a posztoló az autózásról csak pár számszerűsíthető értéket ismer, mindent erre alapoz.
Minden út, amit megteszünk, más és más! Már a munkábajárás is eltérő lehet akár 30 pernyi időeltolódás miatt.
A pszotoló nem definiálja a száguldás fogalmát sem, mert más száguldás éjjel a Szentegdrei úton az öncélú verseny, más a kisutcában a menő BMW-s tetkós két sarok közötti idióta gyorsulása és más hétvégént a balatoni leutazás esete.
Én is tudtam öregurasan pöffeszkedni a csúcsforgalomban, majd hétvégén 200-al suhanni a Balatonra. Igen, a napi araszolgatásban nem sok eltérés van és nagy az anyagi és idegi kockázat, de a balatoni sietés féórás előnyöket is jelentett.
Mondok a posztolónak egy valós gondod, ami érzékelteti, hogy nem is tudja, miről posztolt.
Megyek hazafelé az M3-a kivezetőn. Egy izgága fiatal csicska a lepusztult Hondájával tolakszik, dudál stb. Én tudom, hogy hol mérnek és azt is, hogy max. 100 métert nyerhetek, így kényelmesen haladok. Nincs terhelés, pluszfogyasztás, fékbetét koptatás.
Aztán kiérünk a sztrádára, a Hondás két kocsival van előttem.
Sztárádatábla, korlátozás feloldása és elkezdünk gyorsulni.
Én kényelmes gázzal élvezem a hatalmas motor előnyét.
Utolérem a Hondást.
Haladunk 120-130-al, a Hondás büszke! És marad a belső sávban és gyorsulni próbál, mert ő a büszke tetkós csicska.
Én kényelmesen mögötte követem.
Ő 170 körül kifullad, majd megadja magát és lehúzódik. Melléérek és intek: "na mi lesz? Nem mész?"
Majd apró gáz és 200-ra gyorsulva eltűnök az üres sztrádán.
Na posztoló, ez a rohangálás melyik eset. Én hamarabb hazaérek, sokszor 20-30 perccel hamarabb és a 10 órás meló után már a kertben napozok egy fürdés után, míg a "gazdaságos" araszolók még a pályán egymást kerülgetik.
A posztoló olyat sem vesz figyelembe, hogy ha araszolunk, a lámpabeállítások miatt fél órát is veszíthetünk a városban, míg egy picit dinamikusabb haladással ezt elkerülhetjük.
A posztoló lehet, hogy egy 1 literes Suzukival autózik és irritálja mások élete.

Nazareus 2017.06.21. 09:48:31

@_B_: Persze... a legviccessebb a témában velem az volt, amikor többen jöttünk Balatonról Pestre. Volt aki kocsival - én és a haverom rendes nagymotorral. A párom autóval jött. Velence környékén elköszöntem töle mert dugó lett és megállt a kocsisor. Motorral persze nincs dugó igy aztán jöttünk. A XVI-ik kerületbe mentünk, a Hungárián is dugó volt - az autóknak. Nekünk nem. Megérkeztünk haverommal a XVI-ba, leszálltunk a motorról és elszivtunk egy cigit. Mire elszivtuk megérkezett a párom autóval. Nem akartam elhinni, hogy ilyen hamar utolértek, pedig biztos nem száguldozott, nem siettünk sehova, épp hazamentünk.

rnz 2017.06.21. 14:49:48

Ebben az országban tényleg ennyire életidegen, vagy egyenesen tabu az arany középút? Ha látom a városban, hogy folyamatosan megáll-elindul-megáll-elindul a kocsisor, akkor szépen beállok egy lassabb, de stabil tempóra. De ha nincs előttem forgalom, vagy épp mögöttem sorakoznak az autók, akkor bizony dinamikusan vezetek és minél hamarabb felveszem a tempót, ami nem mellesleg az autónak is nagyságrendekkel jobb az "óvatosan adagolt gyorsulásnál". Viszont ha valóban csak 15 perc volt a különbség, akkor valamit nagyon-nagyon szarul csinálsz, az egészen biztos. Nekem volt már egy kritikus alkalommal, hogy a 40 perces úton tudtam faragni 15 percet. Persze nem vagyok rá büszke...
340 km-en akkor is lehet simán 15 perc az eltérés, ha ugyanúgy próbálsz meg vezetni...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.21. 14:56:42

Én Szentendre-Budapest relációban igen gyakran autózok. Az a tapasztalatom hogy az őrülten száguldozó, sávváltogató nem jut előrébb annál aki nyugodtan, messze előre tekintve a forgalomba autózik. Ahogy a békási lámpa előtt ha látom hogy állnak az autók a HÉV sorompónál, akkor a belső sávba állok. Ha látom hogy senki, akkor a külsőbe, mert egyébként mindenki a belsőbe áll. Több száz méterről lehet látni előre. Ha a békás előtti gyalogos lámpánál látom hogy a békási lámpás piros, akkor nyomom mert mire odaérek zöld lesz, ha zöld, akkor kényelmesen megyek, mert pirosra vált és akkor lesz zöld mikor odaérek. Az Auchannál nem rohanok a belső sávban, mert a befordulók miatt le kell majd lassítani. Nem megyek a külsőben ha látom a buszt. De a belsőben megyek ha elől vagyok. Akkor sem nyomom mint az állat, különben meg kell állnom a lámpánál. És még van vagy tíz ilyen speciális eset a belvárosig.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.21. 14:59:28

@Venesz: És azt is vedd hozzá, hogy aki hajt mint az állat, miután odaér és mire kifújja magát, időben pont ugyanott lesz mint te.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.21. 15:03:58

@user_man: "Másik lecke az hogy okosok tudják, nem a fordulat hanem a nyomaték öli a motort. "

Pontosan! Ezt az úrvezetők többsége nem tudja. Hiába van kétszer annyi fordulatod, a fellépő erő feleannyi, tehát a kopást indukáló dolog ugyanannyi, csak nagyobb fordulaton jobban terítődik az olaj. 1500-as fordulat alatt autózni nagyon káros még meleg motorral is. Arról nem is szólva, hogy a legnagyobb kárt menet közben az erőlködés, a motor rezonálása okozza alacsony fordulat számon. A legtöbb kopást (70%) a városi forgalomban a téli hideg indítások okozzák.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.21. 15:07:09

@Bambano: Igen. Elég baj hogy ezt a műszaki ismereteknél nem tanítják.

metal · http://electric.blog.hu 2017.06.21. 15:08:40

Budapest - Pécs útvonalon nem jöhet ki dupla fogyasztás, 20 perc lefaragásával. Ez a különbség csak ott lehet ilyen, ahol már meg kell plusz egyszer állni tankolni. Az viszont tény, hogy nagyon sietni nem éri meg, azon a tempón kell menni, ami még nem stresszes.

Padre Gamma 2017.06.28. 17:01:35

@Duplaxiii:
1993 a jogsim éve.
A, BE, CE, DE kategóra. (A kishajóvezetőim is megvan)
Ezeket használom is.
Kamionoztam, buszoztam a volánnál, motorozom.
Ismerem a kreszt, és kis kivétellel be is tartom.
Az aktuális megengedett sebességet az óra szerint 5 km/órával szoktam túllépni, így haladok rendszeresen az útjaimon, nem tartok fel senkit, aki szabályosan halad, és egy átlag autó nem ver meg gyorsulásban.
Ismersz engem?
süti beállítások módosítása